БТР-4 розроблений і виготовлений в ініціативному порядку Казенним підприємством «Харківське конструкторське бюро з машинобудування ім. Морозова».
Колісна формула |
8х8 |
Бойова маса з додатковим бронюванням |
23.7 + 3% |
Десант, чол |
8 |
Габаритні розміри |
|
Довжина, м |
7,760 |
Ширина, м |
2,932 |
Висота, м |
3,170 |
Запас ходу |
|
По шосе, км |
690 |
Силова установка |
|
Двохтактний дизель |
3ТД |
Потужність к.с. |
500 |
Трансмісія |
автоматична |
Дорожній просвіт, мм |
460 |
Озброєння |
|
Бойовий модуль «Гром» 30 мм гармата с боєкомплектом 360 пострілів 7,62-мм кулемет з боєкомплектом 1200 патронів 30-мм гранатомет з боєкомплектом 150 гранат 4 ПТУР |
БТР-4 призначений для транспортування особового складу мотострілкових підрозділів і їх вогневої підтримки в бою. БТР використовується для оснащення підрозділів, здатних вести бойові дії в різних умовах, у тому числі в умовах застосування противником зброї масового ураження. БТР може бути базовою машиною для оснащення спеціальних сил швидкого реагування і морської піхоти. БТР може виконувати поставлені завдання як в світлу частину дня, так і вночі, в різних кліматичних умовах, на дорогах з різним покриттям і в умовах повного бездоріжжя. Діапазон робочих температур навколишнього повітря від -40 до +55 ° С.
Подібна компоновка дозволяє швидко трансформувати бойове і десантне відділення без зміни компонувальних рішень по силовій установці і трансмісії для створення широкого сімейства машин. Вантажопідйомність шасі бронетранспортера дозволяє створювати не тільки варіанти виконань і сімейство машин, але і встановлювати додаткову броньовий захист проти автоматичних малокаліберних гармат.
БТР відповідає перспективним вимогам Міністерства оборони України щодо бронетехніки такого класу. Компонування БТР-4 повністю відрізняється від усіх раніше створених вітчизняних БТР (БТР-60/70/80/90).
БТР-4 має три відділення: переднє - відділення управління, середнє - моторно-трансмісійне відділення, заднє - бойове і десантне відділення. Відділення управління розміщено в передній частині корпуса, силове відділення розташоване з лівого боку за спиною водія і забезпечено проходом по правому борту в десантне відділення. Далі розміщено десантне відділення з двостулковими дверима для висадки десанту. Для командира і водія двері в бортах з вбудованими куленепробивними склоблоками. Лобове скло також представляє собою куленепробивні склоблоки, які можуть закриватися броньованими кришками. Бойова маса БТР-4 в базовому варіанті складає 17 тонн (19.3 тонни з модулем «Грім»), у варіанті з додатковим бронюванням вага може досягати 27 тонн (захист від снарядів 30-мм гармат). Десант БТР-4 становить вісім осіб і троє членів екіпажу.
На БТР-4 можуть бути встановлені різні типи універсальних бойових модулів з винесеним озброєнням, розроблені для легких бойових броньованих машин. Силова установка складається з двотактного дизеля 3ТД потужністю 500 к.с. з автоматичною гідромеханічною трансмісією. За бажанням замовників можлива установка двигуна фірми Deutz потужністю 489 або 598 к.с.
БТР-4 може працювати в широкому діапазоні зовнішніх умов - при температурі від -40 до + 55 градусів, в умовах підвищеної запиленості, може пересуватися по дорогах з твердим покриттям з максимальною швидкістю до 110 км/год. або по бездоріжжю, а також вплав долати водні перепони зі швидкістю до 10 км/год. На базі БТР-4 можливий випуск машин різного призначення: машини вогневої підтримки, командирської, санітарної, зенітної, бойової розвідувальної машини або ремонтно-евакуаційної машини.