ГоловнаПродукціяАвіакосмічна техніка

Двигун ТВ3-117ВМА-СБМ-1В-03

 Цілі створення двигуна ТВ3-117ВМА-СБМ-1В

Поліпшення льотно-технічних характеристик вертольотів при експлуатації в умовах жаркого клімату, високогірних злітних майданчиків та великих висот польоту.

Створення модифікації на базі доведеного серійного двигуна ТВ3-117ВМА-СБМ1:

• високі показники надійності і ресурсу

• зниження технічного ризику

Подальше збільшення показників надійності та довговічності:

• ресурс до першого ремонту і міжремонтний - 3000 годин, 3000 циклів;

• призначений ресурс - 9000 годин, 9000 циклів;

Підвищення безпеки виконання однодвигунного польоту:

• введення надзвичайного (2,5 хв.) режиму роботи двигуна потужністю 2800 к.с.;

• запровадження режиму 30-хвилинної потужності, рівного за потужністю злітному режиму;

Поліпшення показників економічності:

• зниження експлуатаційних витрат за рахунок збільшення ресурсів до першого капітального ремонту і міжремонтного;

• відновлення льотної придатності двигунів в умовах експлуатації шляхом заміни основних вузлів і модулів;

• впровадження заходів, спрямованих на підвищення роботоздатності двигуна;

• збільшення діапазону допустимої деградації температури газу на вході в турбіну в процесі відпрацювання міжремонтного ресурсу

Сохранение высоких летно-технических характеристик вертолетов при установке на них пылезащитных и экранно-выхлопных устройств.

Сертифікати двигуна ТВ3-117ВМА-СБМ1

ТАБЛИЦЯ ПОРІВНЯННЯ ОСНОВНИХ ДАНИХ ДВИГУНА ТВ3-117ВМА-СБМ1, СІМЕЙСТВА ДВИГУНІВ ТВ3-117 ТАВК-2500

ПОРІВНЯННЯ ПОТУЖНОСТЕЙ ДВИГУНІВ ТВ3-117ВМА-СБМ1В ТА ТВ3-117ВМ (ВМА) ПРИ Н=0, М=0, МСА

ПЕРЕЛІК КОНСТРУКТИВНИХ ПОЛІПШЕНЬ ДВИГУНА ТВ3-117ВМА-СБМ1В У ПОРІВНЯННІ З АНАЛОГІЧНИМИ ВЕРТОЛІТНИМИ ДВИГУНАМИ

Компресор

Для зменшення напруги і маси змінена конструкція лабіринтного диска

12-го ступеня компресора і його кріплення до ротора.

Для підвищення ерозійної стійкості на поверхні пера робочих лопаток і лопаток напрямних апаратів наноситься захисне покриття.

Камера згоряння

Впроваджено комплекс конструктивно-технологічних заходів, спрямованих на поліпшення температурного поля на виході з камери згоряння, збільшення теплостійкості жарової труби, запобігання нагароутворенню, зменшення напружень в елементах жарової труби, зниження температури палива та усунення коксування в паливному колекторі.

Турбіна компресора

З метою підвищення ресурсу та надійності робочих коліс турбіни компресора анульовані покривні диски. Модернізована система охолодження дисків, опори і соплових апаратів турбіни компресора, що дозволило зменшити забори повітря на охолодження і підвищити ефективність робочого циклу. Замінений матеріал робочих лопаток і соплових апаратів 1-го ступеня турбіни компресора на більш жароміцний. Впроваджені конструктивні заходи в замкові з'єднання дисків робочих коліс 1-го і 2-го ступенів турбіни компресора.

Для підвищення надійності роботи колектор термопар перенесений з корпусу 1-го соплового апарату в область більш низьких температур - в пояс 3-го соплового апарату.

Вільна турбіна

З метою підвищення надійності та ресурсу робочих коліс вільної турбіни змінена конструкція і матеріал дисків і робочих лопаток ВТ. Диски не мають торцевих шліців, мають збільшену товщину полотна і обода. Лопатки мають збільшену ширину хвостовика. Для поліпшення охолодження замкового з'єднання робочих лопаток з диском зменшені осьові зазори між полицями хвостовика робочих лопаток і статором.

Система автоматичного регулювання

Для забезпечення оптимальних оборотів ротора турбокомпресора і температури газу перед турбіною компресора здійснено розкриття ВНА і НА 1-4 ст. компресора (збільшена витрата робочого тіла). Для забезпечення зміни максимальних обертів ротора ТК, забезпечення управління ВНА і НА зазнали незначного доопрацювання насос-регулятор, ЕРД і гідроциліндр управління ВНА і НА.